Do zakresu zadań kierownika gospodarczego należy:
1. odpowiedzialność za prawidłowe zabezpieczenie majątku ruchomego, dokumentacji przedszkola, pieczęci oraz środków pieniężnych otrzymywanych do rozliczenia,
2. prowadzenie księgi inwentarzowej,
3. uczestniczenie przy kasacji sprzętu i spisie z natury,
4. nadzór nad pracownikami obsługi,
5.załatwianie spraw związanych z utrzymaniem w stanie używalności sprzętów, pomieszczeń i ogrodu przedszkolnego /remonty, konserwacje/,
6.zaopatrywanie przedszkola w środki i sprzęt do utrzymywania czystości; odzież roboczą oraz żywność,
7. pobieranie opłat od rodziców, z tytułu korzystania z usług przedszkola,
8. opracowywanie jadłospisów,
9. nadzorowanie przyrządzania posiłków i przydzielania porcji żywnościowych dzieciom i personelowi,
10. przestrzeganie stawki żywieniowej,
11.sporządzanie raportów żywieniowych,
12.prowadzenie magazynów oraz dokumentacji magazynowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
13.ścisła współpraca z DBFO Mokotów, z przestrzeganiem procedur finansowo księgowych,
14.uczestniczenie, w razie potrzeby w ogólnych zebraniach rodziców, w posiedzeniach Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców,
15.wykonywanie innych czynności zleconych przez dyrektora przedszkola, wynikających z organizacji pracy w placówce.
Do zakresu zadań sekretarki należy:
1. przyjmowanie interesantów i udzielanie informacji w sprawach określonych przez dyrektora, a w razie potrzeby kierowanie do właściwych osób według kompetencji,
2. przyjmowanie rozmów telefonicznych,
3. przyjmowanie i ewidencjonowanie korespondencji,
4. odbiór i rejestrowanie pism ze skrytki w DBFO,
5. prowadzenie archiwum,
6. prowadzenie teczek akt osobowych i spraw kadrowych pracowników,
7. prowadzenie bazy ofert CV,
8. prowadzenie elektronicznego naboru dzieci,
9.opracowywanie i przepisywanie na komputerze pism zatwierdzonych przez dyrektora,
10. aktualizacja strony internetowej,
11. dozorowanie listy obecności pracowników i zeszytu wyjść służbowych,
12. kontrola zwolnień lekarskich pracowników i przedkładanie ich w ciągu dwóch dni od otrzymania do DBFO,
13.dozorowanie aktualności książeczek zdrowia i badań pracowników przedszkola,
14.dostarczanie i odbieranie dokumentów ze wskazanych przez dyrektora urzędów/instytucji,
15. wykonywanie innych czynności zleconych przez dyrektora przedszkola.
Do zakresu zadań pomocy nauczyciela należy:
1.stała obecność przy dzieciach zarówno w przedszkolu, jak i w ogrodzie oraz podczas wyjść na zewnątrz,
2. pełnienie czynności opiekuńczych i obsługowych w stosunku do wychowanków:
a) pomoc w ubieraniu i rozbieraniu się,
b) pomoc w łazience przy wykonywaniu czynności higieniczno – sanitarnych,
c) mycie i przebieranie po ”małych przygodach”,
d) dbanie o schludny wygląd,
e) pomoc przy rozdawaniu posiłków,
f) podawanie napojów w ciągu dnia,
g) pomoc dzieciom słabo jedzącym podczas spożywania posiłków,
3. przestrzeganie zasad dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych,
4. ścisła współpraca z nauczycielką podczas wszystkich zajęć,
5. pomaganie w przygotowywaniu pomocy dydaktycznych,
6. czynny udział przy dekorowaniu sali , a w razie konieczności również innych pomieszczeń,
7.doraźne zastępowanie woźnych, przejmowanie ich obowiązków w razie nieobecności w pracy,
8. pełnienie dyżurów w szatni, zgodnie z ustalonym harmonogramem,
9. utrzymywanie we wzorowej czystości pomieszczeń przydzielonych do sprzątania,
10. wykonywanie innych poleceń dyrektora lub kierownika gospodarczego, związanych z organizacją pracy przedszkola.
Do zakresu zadań kucharki należy:
1. przestrzeganie zasad technologii i estetyki oraz przepisów higieniczno – sanitarnych,
2. uczestniczenie w planowaniu jadłospisów,
3. dbanie o najwyższą jakość i smak posiłków (śniadania, obiady, podwieczorki)
i wydawanie ich o wyznaczonych godzinach,
4.przyjmowanie produktów z magazynu, kwitowanie ich odbioru w raportach żywieniowych i dbanie o racjonalne ich zużycie,
5. prowadzenie magazynu podręcznego,
6. dbanie o wzorową czystość w kuchni, pomieszczeniach do niej przynależących oraz sprzętów kuchennych, naczyń i odzieży ochronnej,
7. przestrzeganie przepisów Bhp i Ppoż.,
8.wykonywanie innych czynności poleconych przez dyrektora lub kierownika gospodarczego, wynikających z organizacji pracy placówki.
Do zakresu zadań pomocy kuchennej należy:
1. pomoc kucharce w przyrządzaniu posiłków,
2.obróbka wstępna warzyw, owoców oraz innych surowców do produkcji posiłków (czyszczenie, mycie, obieranie, rozdrabnianie),
3. przygotowywanie potraw zgodnie z wytycznymi kucharki oraz zasadą racjonalnego gospodarowania artykułami spożywczymi,
4. pomoc w porcjowaniu i wydawaniu posiłków,
5. mycie naczyń (wyparzanie) i sprzętu kuchennego,
6. doraźne zastępowanie kucharki w przypadku jej nieobecności,
7. utrzymywanie w czystości pomieszczeń kuchennych (mebli, sprzętów, naczyń) oraz pomieszczeń magazynowych, pranie fartuchów i ścierek,
8. przestrzeganie zasad GHP, GMC oraz przepisów Bhp i Ppoż.
9. wykonywanie innych poleceń dyrektora, kierownika gospodarczego lub kucharki, związanych z organizacją pracy przedszkola.
Do zakresu zadań woźnej oddziałowej należy:
1. czuwanie, wspólnie z nauczycielką nad bezpieczeństwem dzieci,
2. pomoc dzieciom w wykonywaniu czynności samoobsługowych (ubieranie
i rozbieranie, jedzenie, mycie, korzystanie z toalety),
3. pomoc przy dzieciach w sytuacjach tego wymagających, np. sprzątanie po „małych przygodach”;
4. pomoc w czynnościach porządkowych podczas prowadzenia przez nauczyciela zajęć plastycznych i innych wymagających udziału drugiej osoby,
5. uczestniczenie w spacerach i wycieczkach organizowanych dla dzieci,
6. pełna obsługa przy posiłkach /podawanie, sprzątanie, zmywanie/,
7. podawanie dzieciom napojów w ciągu dnia,
8. rozkładanie i składanie leżaków,
9. utrzymywanie we wzorowej czystości sal, łazienek i pomieszczeń przydzielonych do sprzątania,
10. utrzymywanie w czystości i stanie używalności powierzonego sprzętu
gospodarczego, mebli, naczyń oraz odzieży ochronnej;
11. zgłaszanie wszelkich zagrożeń i uszkodzeń sprzętów,
12. wykonywanie badań profilaktycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
13. odpowiednie zabezpieczenie przed dziećmi produktów chemicznych do utrzymania czystości, oszczędne gospodarowanie nimi,
14. otwieranie i zamykanie dziwi wejściowych w czasie pobytu dzieci w przedszkolu,
15. pełnienie dyżurów w szatni, zgodnie z ustalonym harmonogramem,
16. wykonywanie innych czynności poleconych przez dyrektora i kierownika
gospodarczego wynikających z organizacji pracy przedszkola.
Do zakresu zadań szatniarki należy:
1.utrzymywanie w bezwzględnej czystości szatni dla dzieci i personelu oraz innych przydzielonych pomieszczeń,
2. sprawowanie nadzoru przy odbiorze dzieci z przedszkola w godzinach popołudniowych
3. kontrola zabezpieczenia mienia, włączanie monitoringu oraz zamykanie przedszkola, w przypadku nieobecności dozorcy,
4. wykonywanie dodatkowych czynności poleconych przez dyrektora lub kierownika gospodarczego wynikających z organizacji przedszkola.
Do zakresu zadań dozorcy należy:
1. otwieranie i zamykanie przedszkola,włączanie i wyłącznie monitoringu,
2. codzienna kontrola zabezpieczenia przedszkola przed pożarem, kradzieżą,
3. zapobieganie uszkodzeniu lub zniszczeniu mienia placówki;
4. pilnowanie, aby na terenie przedszkola nie przebywały osoby nieupoważnione,
5. dyżurowanie w szatni w czasie przyprowadzania dzieci,
6. dbałość o powierzone urządzenia i narzędzia pracy,
7. utrzymanie porządku w pomieszczeniach piwnicznych,
8. systematyczna konserwacja sprzętu zgromadzonego w placówce, drobne prace remontowe, naprawy sprzętu i zabawek na terenie przedszkola oraz w ogrodzie,
9. zamiatanie, odśnieżanie, posypywanie piaskiem (zależnie od potrzeb) terenu wokół budynku;
10. podlewanie, pielęgnacja roślin w ogrodzie, koszenie trawy, grabienie liści,
11. wywieszanie flagi państwowej w dniach poprzedzających święta narodowe, zgodnie z poleceniem służbowym;
12. dokonywanie zakupów artykułów spożywczych oraz innych artykułów, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania przedszkola,
13. zgłaszanie dyrektorowi lub kierownikowi gospodarczemu poważnych usterek, nieprawidlowości,
14. podejmowanie doraxnych niezbędnych środków zabezpieczenia placówki przed wadliwym funkcjonowaniem urządzeń
15. pomoc pracownikom kuchni przy pracach ciężkich, codzienne wynoszenie śmieci, odpadów kuchennych, w razie potrzeby przynoszenie warzyw oraz produktów spozywczych z piwnicy.
16. odpowiedzialność materialna za powierzony sprzęt, narz ędzia, materiały, oszczędne gospodarowanie nimi,
17.wykonywanie innych czynności poleconych przez dyrektora lub kierownika gospodarczego związanych z organizacją pracy w przedszkolu.
Podstawowym zadaniem pracowników administracji i obsługi jest zapewnienie
sprawnego funkcjonowania przedszkola jako instytucji publicznej oraz utrzymanie obiektu i jego
otoczenia w czystości i porządku.
Zakresy obowiązków pracowników niepedagogicznych oraz ich szczegółowe
zadania ustala dyrektor przedszkola. Zakresy obowiązków wszystkich pracowników
stanowią załączniki do Regulaminu Pracy Przedszkola nr 190 i znajdują się w aktach
osobowych.
Stosunek pracy pracowników administracji i obsługi regulują przepisy ustawy
Kodeks Pracy oraz wydane na tej podstawie przepisy wykonawcze.