Do zakresu zadań kierownika gospodarczego należy:
1. opieka nad prawidłowym zabezpieczeniem majątku ruchomego, dokumentacji przedszkola, pieczęci oraz środków pieniężnych otrzymywanych do rozliczenia,
2. prowadzenie księgi inwentarzowej,
3. uczestniczenie przy kasacji sprzętu i spisie z natury,
4. nadzór nad pracownikami obsługi,
5.załatwianie spraw związanych z utrzymaniem w stanie używalności sprzętów, pomieszczeń i ogrodu przedszkolnego /remonty, konserwacje/,
6.zaopatrywanie przedszkola w środki i sprzęt do utrzymywania czystości; odzież roboczą oraz żywność,
7. pobieranie opłat od rodziców, z tytułu korzystania z usług przedszkola,
8. opracowywanie jadłospisów,
9. nadzorowanie przyrządzania posiłków i przydzielania porcji żywnościowych dzieciom i personelowi,
10. przestrzeganie stawki żywieniowej,
11.sporządzanie raportów żywieniowych,
12.prowadzenie magazynów oraz dokumentacji magazynowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
13.ścisła współpraca z DBFO Mokotów, z przestrzeganiem procedur finansowo księgowych,
14.uczestniczenie, w razie potrzeby w ogólnych zebraniach rodziców, w posiedzeniach Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców,
15.wykonywanie innych czynności zleconych przez dyrektora przedszkola, wynikających z organizacji pracy w placówce.
Do zakresu zadań sekretarki należy:
1. przyjmowanie interesantów i udzielanie informacji w sprawach określonych przez dyrektora, a w razie potrzeby kierowanie do właściwych osób według kompetencji,
2. przyjmowanie rozmów telefonicznych,
3. przyjmowanie i ewidencjonowanie korespondencji,
4. odbiór i rejestrowanie pism ze skrytki w DBFO,
5. prowadzenie archiwum,
6. prowadzenie teczek akt osobowych i spraw kadrowych pracowników,
7. prowadzenie bazy ofert CV,
8. prowadzenie elektronicznego naboru dzieci,
9.opracowywanie i przepisywanie na komputerze pism zatwierdzonych przez dyrektora,
10. aktualizacja strony internetowej,
11. dozorowanie listy obecności pracowników i zeszytu wyjść służbowych,
12. kontrola zwolnień lekarskich pracowników i przedkładanie ich w ciągu dwóch dni od otrzymania do DBFO,
13.dozorowanie aktualności książeczek zdrowia i badań pracowników przedszkola,
14.dostarczanie i odbieranie dokumentów ze wskazanych przez dyrektora urzędów/instytucji,
15. wykonywanie innych czynności zleconych przez dyrektora przedszkola.
Do zakresu zadań pomocy nauczyciela należy:
1.stała obecność przy dzieciach zarówno w przedszkolu, jak i w ogrodzie oraz podczas wyjść na zewnątrz,
2. pełnienie czynności opiekuńczych i obsługowych w stosunku do wychowanków:
a) pomoc w ubieraniu i rozbieraniu się,
b) pomoc w łazience przy wykonywaniu czynności higieniczno – sanitarnych,
c) mycie i przebieranie po ”małych przygodach”,
d) dbanie o schludny wygląd,
e) pomoc przy rozdawaniu posiłków,
f) podawanie napojów w ciągu dnia,
g) pomoc dzieciom słabo jedzącym podczas spożywania posiłków,
3. przestrzeganie zasad dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych,
4. ścisła współpraca z nauczycielką podczas wszystkich zajęć,
5. pomaganie w przygotowywaniu pomocy dydaktycznych,
6. czynny udział przy dekorowaniu sali , a w razie konieczności również innych pomieszczeń,
7.doraźne zastępowanie woźnych, przejmowanie ich obowiązków w razie nieobecności w pracy,
8. pełnienie dyżurów w szatni, zgodnie z ustalonym harmonogramem,
9. utrzymywanie we wzorowej czystości pomieszczeń przydzielonych do sprzątania,
10. wykonywanie innych poleceń dyrektora lub kierownika gospodarczego, związanych z organizacją pracy przedszkola.
Do zakresu zadań kucharki należy:
1. przestrzeganie zasad technologii i estetyki oraz przepisów higieniczno – sanitarnych,
2. uczestniczenie w planowaniu jadłospisów,
3. dbanie o najwyższą jakość i smak posiłków (śniadania, obiady, podwieczorki)
i wydawanie ich o wyznaczonych godzinach,
4.przyjmowanie produktów z magazynu, kwitowanie ich odbioru w raportach żywieniowych i dbanie o racjonalne ich zużycie,
5. prowadzenie magazynu podręcznego,
6. dbanie o wzorową czystość w kuchni, pomieszczeniach do niej przynależących oraz sprzętów kuchennych, naczyń i odzieży ochronnej,
7. przestrzeganie przepisów Bhp i Ppoż.,
8.wykonywanie innych czynności poleconych przez dyrektora lub kierownika gospodarczego, wynikających z organizacji pracy placówki.
Do zakresu zadań pomocy kuchennej należy:
1. pomoc kucharce w przyrządzaniu posiłków,
2.obróbka wstępna warzyw, owoców oraz innych surowców do produkcji posiłków (czyszczenie, mycie, obieranie, rozdrabnianie),
3. przygotowywanie potraw zgodnie z wytycznymi kucharki oraz zasadą racjonalnego gospodarowania artykułami spożywczymi,
4. pomoc w porcjowaniu i wydawaniu posiłków,
5. mycie naczyń (wyparzanie) i sprzętu kuchennego,
6. doraźne zastępowanie kucharki w przypadku jej nieobecności,
7. utrzymywanie w czystości pomieszczeń kuchennych (mebli, sprzętów, naczyń) oraz pomieszczeń magazynowych, pranie fartuchów i ścierek,
8. przestrzeganie zasad GHP, GMC oraz przepisów Bhp i Ppoż.
9. wykonywanie innych poleceń dyrektora, kierownika gospodarczego lub kucharki, związanych z organizacją pracy przedszkola.
Do zakresu zadań woźnej oddziałowej należy:
1. czuwanie, wspólnie z nauczycielką nad bezpieczeństwem dzieci,
2. pomoc dzieciom w wykonywaniu czynności samoobsługowych (ubieranie
i rozbieranie, jedzenie, mycie, korzystanie z toalety),
3. pomoc przy dzieciach w sytuacjach tego wymagających, np. sprzątanie po „małych przygodach”;
4. pomoc w czynnościach porządkowych podczas prowadzenia przez nauczyciela zajęć plastycznych i innych wymagających udziału drugiej osoby,
5. uczestniczenie w spacerach i wycieczkach organizowanych dla dzieci,
6. pełna obsługa przy posiłkach /podawanie, sprzątanie, zmywanie/,
7. podawanie dzieciom napojów w ciągu dnia,
8. rozkładanie i składanie leżaków,
9. utrzymywanie we wzorowej czystości sal, łazienek i pomieszczeń przydzielonych do sprzątania,
10. utrzymywanie w czystości i stanie używalności powierzonego sprzętu
gospodarczego, mebli, naczyń oraz odzieży ochronnej;
11. zgłaszanie wszelkich zagrożeń i uszkodzeń sprzętów,
12. wykonywanie badań profilaktycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
13. odpowiednie zabezpieczenie przed dziećmi produktów chemicznych do utrzymania czystości, oszczędne gospodarowanie nimi,
14. otwieranie i zamykanie dziwi wejściowych w czasie pobytu dzieci w przedszkolu,
15. pełnienie dyżurów w szatni, zgodnie z ustalonym harmonogramem,
16. wykonywanie innych czynności poleconych przez dyrektora i kierownika
gospodarczego wynikających z organizacji pracy przedszkola.
Do zakresu zadań dozorcy należy:
1. otwieranie i zamykanie przedszkola,
2. codzienna kontrola zabezpieczenia przedszkola przed pożarem, kradzieżą,
3. zapobieganie uszkodzeniu lub zniszczeniu mienia placówki;
4. pilnowanie, aby na terenie przedszkola nie przebywały osoby nieupoważnione,
5. dyżurowanie w szatni w czasie przyprowadzania i odbierania dzieci,
6. dbałość o powierzone urządzenia i narzędzia pracy,
7. utrzymanie porządku w pomieszczeniach piwnicznych,
8. systematyczna konserwacja sprzętu zgromadzonego w placówce;
9. zamiatanie, odśnieżanie, posypywanie piaskiem (zależnie od potrzeb) terenu wokół budynku;
10. podlewanie, pielęgnacja roślin w ogrodzie, koszenie trawy, grabienie liści,
11. w porze letniej codzienne skrapianie całego terenu zabaw dzieci,
12. systematyczna konserwacja sprzętu i urządzeń ogrodowych;
13. wywieszanie flagi państwowej w dniach poprzedzających święta narodowe;
14. dokonywanie zakupów artykułów spożywczych oraz innych artykułów, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania przedszkola,
15. przestrzeganie przepisów Bhp, Ppoż. oraz dyscypliny pracy;
16.wykonywanie innych czynności poleconych przez dyrektora lub kierownika gospodarczego związanych z organizacją pracy w przedszkolu.
Podstawowym zadaniem pracowników administracji i obsługi jest zapewnienie
sprawnego działania przedszkola jako instytucji publicznej, utrzymania obiektu i jego
otoczenia w ładzie i czystości.
Zakresy obowiązków pracowników niepedagogicznych oraz ich szczegółowe
zadania ustala dyrektor przedszkola. Zakresy obowiązków wszystkich pracowników
stanowią załączniki do Regulaminu Pracy Przedszkola nr 190 i znajdują się w aktach
osobowych.
Stosunek pracy pracowników administracji i obsługi regulują przepisy ustawy
Kodeks Pracy oraz wydane na tej podstawie przepisy wykonawcze.